Rehtorin tervehdys

Tervetuloa meidän kouluun! Reilun 25-vuotisen historiansa aikana yhdistyksemme ylläpitämä koulu on kasvanut pienestä alle kymmenen oppilaan kotikoulusta, kaupungin koulun yhteydessä toimineen kristillisen linjan kautta, omaksi/yksityiseksi nyt jo noin 290 oppilaan yhtenäiskouluksi. Valtiolta saamamme opetuksen järjestämisluvan ehtona on, että ”opetus perustuu kristilliseen elämänkatsomukseen”.

Lukuvuonna 2023-2024 koulullamme on teemana ilo. Toivomme, että niin kaikki oppilaat kuin henkilökunnan jäsenet voisivat kokea tämänkin lukuvuoden aikana työnteon ja oppimisen iloa. Tämän mahdollistamiseksi pyrimme ylläpitämään kouluyhteisössämme hyvää ilmapiiriä ja kunnioittavaa toimintakulttuuria. Painotamme tunne- ja vuorovaikutustaitojen opetusta kaikilla vuosiluokilla ja korostamme kohtaamisten merkitystä.

Kristillinen elämänkatsomus antaa perustan syvemmälle, olosuhteista riippumattomalle ilolle. Raamatun sanoman mukaisesti meistä jokainen on Jumalan luoma ja lunastama, ainutlaatuinen ja arvokas yksilö. “Herra, Jumalasi, on sinun kanssasi, hän on voimallinen, hän auttaa. Sinä olet hänen ilonsa, rakkaudessaan hän tekee sinut uudeksi, hän iloitsee, hän riemuitsee sinusta.” (Sef. 3:17)

Hyvää lukuvuotta kaikille!

Petteri Muotka